CLICK HERE FOR BLOGGER TEMPLATES AND MYSPACE LAYOUTS »

Friday, May 8, 2009

Aku ingin menjadi pasir.....


Aku bukanlah permata yang bersinar gemilang

Bukan juga mutiara yang terbenam di dasar lautan

Yang terus dipuja dan dijulang

Yang menjadi idaman setiap insan


Aku bukanlah serikandi yang terbilang

Bukan jua muslimah harapan

Realiti dan hakikat itu tak akan pernah hilang

Kerna aku sekadar mawar di pinggiran


Seringkali aku perkatakan

Aku pendokong panji perjuangan

Yang ingin sama meniti jalan kemenangan

Namun kesalku tidak bertepi mengenangkan

Aku seringkali tersungkur kekalahan

Mujahadahku umpama benteng rapuh yang berderaian


Aku hanyalah seorang aku

Yang lemah meniti waktu

Berusaha sekadar mampu

Untuk tiba ke destinasi itu


Namun, apakah aku harus terus begitu?

Bukankah usaha ala kadar bukan pilihanku?


Aku hanya ingin ingin bersama dalam rantai perjuangan ini

Aku ingin sekali sama2 tegak berdiri

Menegakkan syariat mempertahankan agama Ilahi

Moga di situ dapat kukenali kasih suci

Yang memberikan makna cinta hakiki


Moga kasih nan abadi itu

Menjadi teduhan rapi untukku

Moga tidak kuterus dihanyutkan waktu

Tidak terus berpaut pada dahan yang rapuh kaku


Aku bagaikan sebutir pasir di pantai

Yang tenang megikut cuaca

Yang terhempas menderita dilanda badai

Yang berkilauan dipanah mentari senja


Cuma ingin kujadikan pasir ini

Sebutir pasir yang bersama-sama membina batu

Batu yang membangunkan benteng suci

Yang terus-terusan memelihara agamaMu

0 comments: