CLICK HERE FOR BLOGGER TEMPLATES AND MYSPACE LAYOUTS »

Sunday, May 10, 2009

cuma sampingan...




Senarai Nama Jepun

Sekarang ni ramai mak bapak suka bagi nama anak dalam bahasa Jepun. Macam trend pulak. Ada yang dah elok2 nama Melayu nak jugak tukar sempena nama pelakon atau penyanyi Jepun. Nampak sangat tak bersyukur. Main letak je nama sebarang tapi tak tau maksud. Ini semua sebab pengaruh drama & anime Jepun yang berlambak masuk ke siaran TV negara. Kepada bakal2 mak & bapak, ada beberapa nama best untuk bagi kat anak korang yang bakal lahir nanti:
01. Yang pemarah - KEIJI CACIMAKI
02. Yang suka berjimat - SAYORI
03. Yang bisu - KIETA TADASORA
04. Yang suka makan nasi - NANACHI KASIBANYA
05. Yang suka layan blues - APO NADIKATO
06. Yang suka belajar - ASHIKO ULANGKAJI
07. Yang kerap bikin kacau - WAKASI HURUHARASUKAMURA
08. Yang sangat kedekut - MATIMATI TAMOKASI
09. Yang suka sangat tidur - ICHIBAN TIDOMATI
10. Yang suka mengintai - HINTAI AKOSUKA
11. Yang tua - TARAGIGI PADAMOKA
12. Yang kena tinggal bini - SUSAHATI BINILARI
13. Yang suka merempit - SAJA CARIMATI

dua pemuda yang suka cakap besar sedang berbual di kedai kopi...
Abu : kat bendang bapak aku banyak sungguh ikan....selak je rumput nampak ikan...selak rumput nampak ikan...fuuu
Ali : alaa...bendang bapak aku laaagi banyak laa....kena selak ikan baru boleh nampak rumput....

TAK SIAPA BERANI CURI
Di zoo, sorang pekerja dimarah ketuanya.
Ketua: Apsal kamu tak kunci kandang singa ni semalam? Bahaya betul.
Pekerja: Tak perlu risau, boss, mana ada orang berani nak curi singa ni.

ATOK DAN CUCU
Seorang atok membawa cucunya ke pejabat pos untuk menghantar surat.
Cucunya bertanya bila melihat atoknya memasukkan surat ke dalam tong berwarna merah." Atok buat apa tu?"
" Atok bagi surat kat kawan atok" jawap atoknya.
" Cucunya bertanya lagi "apa bangang sangat kawan atok duduk dalam tong merah tu?"

SILAP SMS
Seorang lelaki yang berjauhan menghantar emailkepada isterinya tetapi alamat email telah salahditaip lalu email tersebut melencong terus kepadaseorang wanita yang baru kematian suaminya. Selepas membaca email tersebut wanita tersebut menjerit lalu pengsan....Apa ditulisnya..... ?
Isteriku sayang segalanya telah disiapkan untukmenunggu kedatanganmu esok...........Ah panassekali di sini....

TUMPANG LALU AJE
Satu pagi di stesen keretapi... Ada satu makcik tu dia tanya Attenden kaunter.
Makcik: Anak, keretapi sampai jam berapa??
Attenden kaunter: yang dari Alor Setar sampai jam 2 petang, yang dari Kota Bharu sampai jam 1 petang, yang dari Kuala Lumpur sampai jam 4 petang, yang dari Gemas pulak satu jam lagi sampai la. Makcik nak pergi mana??
Makcik: Tak ke mana. Makcik nak melintas aja. Terima kasih lah anak, ni maknanya takde lah keretapi lalu sekarang kan... ? Terimakasih banyak-banyak. Makcik tumpang lalu ye..."

Dua org pemandu ngan tuannya
Suatu hari ada dua orang kaya sedang duduk di cafe, sambil menggosip pemandunya.

Orang kaya I : " Hei, kau tau tak, pemandu aku ini bodohnya setengah mampus ! Kalau kau tak percaya cuba lihat nie."

Terus dia panggil pemandunya si King Kong " King Kong, ini 10 ringgit, pergi ke kedai kereta, dan belikan aku Mercedez."

King Kong pun menjawab dengan sopan,
" Yes Sir !! Right A way !!" Dengan pantas terus ke kedai kereta.

Orang kaya I itu beritahu ke temannya,
" Nampak? Apa aku cakap....dia buat betul-betul"

Orang kaya II : " Haha....itu belum apa-apa, kau nak tengok, pemandu aku lagi teruk dari itu. Biar aku tunjukkan pada kau." Terus orang kaya II memanggil pemandunya Rambo. " Rambo, pergi ke rumah aku, cuba lihat sama ada aku ada kat rumah ke tidak ?"

Rambo: " Yes Sir !! Right A Way !!" dan dia terus cabut ke rumah tuannya.

Orang kaya II beritahu kepada temannya tadi, " Nampak apa yang aku cakapkan ? Dia tak ada otak untuk berfikir, mana boleh aku ada di dua tempat yang berbeza dalam satu masa.

Tdak berapa lama kemudian, kedua pemandu itu bertemu di jalan,
King Kong : " Ehh you know, my boss is very stupid laaaahhh. Dia kasih aku 10 ringgit dan suruh aku beli mercedez di kedai kereta, mana boleh ?? Kau kan tahu sekarang kan hari minggu. Semua kedai kereta tutup!!"

Rambo : " Kau fikir boss kau stupid ha ? boss aku lagi stupid!! Masa dia suruh aku balik rumah lihat, apakah dia ada di rumah.....Padahal dia kan boleh check sendiri telefon je la ke rumahnya!!"

0 comments: