CLICK HERE FOR BLOGGER TEMPLATES AND MYSPACE LAYOUTS »

Friday, May 1, 2009

Kita Di Ziarah Malaikat



Kita di ziarah malaikat maut setiap 21 minit?....seramnya
Sebuah hadis Nabi s.a.w yang diriwayatkan oleh Abdullah bin Abbas r.a,bahawa Rasulullah s.a.w bersabda yang maksudnya: "Bahawa malaikat mautmemerhati wajah setiap manusia di muka bumi ini 70 kali dalam sehari.Ketika Izrail datang merenung wajah seseorang, didapati orang itu ada yangsedang gelak ketawa. Maka berkata Izrail: Alangkah hairannya aku melihatorang ini, sedangkan aku diutus oleh Allah Taala untuk mencabut nyawanya,tetapi dia masih berseronok-seronok bergelak ketawa."
Manusia tidak akan sedar bahawa dirinya sentiasa diperhati oleh malaikatmaut, kecuali orang-orang soleh yang sentiasa mengingati mati. Golongan Initidak lalai dan sentiasa sedar terhadap kehadiran malaikat maut, keranamereka sentiasa meneliti hadis-hadis Nabi s.a.w yang menjelaskan Mengenaiperkara-perkara ghaib, terutama mengenai hal ehwal mati dan hubungannyadengan malaikat maut.
1 hari = 24 jam = 1440 minit
1440 minit / 70 = 20.571 minit
Ini bermakna MAILAKAT MAUT menziarahi kita SETIAP 21 minit.
Agak-agaknya macam manalah kehidupan kita masa malaikat tu datang…entah-entahtengah gelak-gelak main computer,fantasy football la, tengah chat kat yahoo mesengger,tengahtengok melodi TV3,tengah tengok scenario,tengah sibuk tengok Kasih Suci,
Manja Lara, Susuk-Degawan,tengah tengok English Premiere League dan bermacam-macam
hiburan televisyen di TV3, RTM, Astro ,DVD,VCD, PS2, karaoke dan lain-lain.
Sibuk betul life kita sampai terlupa yang satu ketika nanti kita akan di jemput jua
ke rahmat Allah. Apakah cukup bekalan kita di sana nanti hingga kita leka dengan
keindahan dunia yang sementara ini?
SEKADAR INGATAN BUAT DR SNDR....

0 comments: